anak saha kirim salam , namanya sahabat



seminggu sebelum arwah alwi pergi ..

" aca,duduk lah dengan aku sini, tak payah tolong ayah dekat kedai . Aku boring lah"

'tapi awi , siapa nak tolong ayah nanti ? aku nak cari duit . kau bukan nak bagi duit kau dekat aku . hehe  '

" alah , boring lah"

' ye lah alwi , aku duduk je '

aku duduk, diam , amat boring . arwah langsung tak pedulikan aku .
dan  aku terus berdegil, tolong ayah dekat kedai .
pegi pukul 4.30 balik pukul 2 pagi. Arwah langsung aku tak peduli

petang 11/12/12 aku duduk rumah , esok nak jalan dengan kawan . hari ni aku cuti .
arwah kepanasan , aku tolong ibu mana yang mampu . malam itu , arwah pergi menghadap Illahi .

aku kecewa sangat . seandainya masa boleh berundur

aku takkan ikut ayah pegi kedai tiap malam . aku akan teman dia masa dia perlu aku .

sekarang , semuanya dah terlambat .aku tak boleh nak tebus kesilapan aku pada arwah alwi .


Jadi, sejak itu aku cuba ada masa kawan aku susah , senang, happy , sedih . aku akan ada cuba ada masa mereka perlu aku. cuba belajar mengambil berat akan mereka . aku cuba tebus balik kesilapan aku .

Menghargai orang yang perlukan kita . tapi rupanya hidup ini tak umpama yang kita fikir .

ramai yang tak suka aku. aku harap kawan yang ada dengan aku , kawan kawan yang jujur dengan aku.
 kawan yang boleh doakan aku bila aku tiada nanti. atau , aku yang perlu pergi .

Tiada ulasan: